Мала авіація – галузь, яка може приносити українській економіці значні вигоди

Всупереч слабкій увазі з боку держави, приватні авіапромислові компанії і конструкторські бюро активно розробляють і будують нові моделі літаків і вертольотів, успішно презентують їх на міжнародних ринках, займають верхні рядки в світових новинах.

Без будь-якої підтримки з боку держави.

Уявіть: в Україні більше 20 підприємств, що виробляють літаки, вертольоти, планери та інші Авіакомплект. У сфері малої авіації окремо відомі такі компанії як харківський завод “Лілієнталь”, київські Softex-Aero, “Аеропракт”, КБ “Горизонт”.

При цьому функціонує безліч аероклубів, команд-ентузіастів, які примудрилися не тільки створити один-два проекти, а й налагодити виробництво легкомоторних літаків і БПЛА. Про це сегменті треба писати окрему історію.

Легкі літаки українського виробництва розлетілися більш ніж по 20 країнам світу. Вони не тільки перевозять пасажирів і вантажі, але також беруть участь в сільському господарстві, патрулюють ліси, нафтогазопроводи і енергомережі. На них навчають пілотів, їх використовують в геологорозвідці, в поліції, а також в авіаспорт.

Крім виробництва базових моделей літаків і вертольотів, в Україні ведуться перспективні розробки спеціальних модифікацій авіазасобів. Це і літаки для аерофотозйомки, і спеціалізовані сільськогосподарські літаки, літаки-амфібії, а також чотиримісні літаки.

Українські підприємства ведуть розробки також і в частині виробництва безпілотних літальних апаратів.
При цьому всьому є майбутнє у малій авіації?

Не варто забувати, що за рівнем розвитку літакобудування Україна входить в ТОП-10 країн світу. Ми володіємо одним з небагатьох повних циклів створення авіаційної техніки і можемо виробляти літаки “з нуля” і до останнього гвинтика.

Однак, як і будь-який потенціал, українське літакобудування потребує ґрунтовної підживлення ззовні, оскільки наша країна зараз банально не вистачає на це ресурсів. Адже авіабудування є однією з найбільш прибуткових і в той же час найбільш капіталомістких галузей економіки.

Український авіапром все ще займає одне з провідних місць світового ринку регіональної пасажирської авіації. Також ми непогано тримаємо позиції серед транспортників. Однак зараз стоїть також звернути увагу і на малу авіацію.

Так, нещодавно, на міжнародній виставці в США був представлений чотиримісний двомоторний композитний літак V24 виробництва Softex-Aero. Його вартість склала $ 550 тис.

В даний час ведуться роботи по отриманню сертифікату у Франції, США, Німеччини, а також підписано низку угод з європейськими партнерами про початок сертифікаційних процедур в інших країнах ЄС.
А незадовго до цього компанія представила перший український швидкісний вертоліт VV2, здатний розвивати швидкість до 240 км / год.

У той же час, в компанії “Лілієнталь” відзначають, що робота на підприємстві йде дуже мляво. Адже практично 80-90% замовлень компанії йшли в Росію, а зараз кордон з цією країною практично перекрита.
Потрібно шукати нові ринки, виходити на міжнародну співпрацю. Потенціал української авіаційної промисловості дає можливість збільшувати обсяги розробок і виробництва як важкої, так і легкої авіації.

І, з огляду на, що до українського авіабудування проявляють активний інтерес західні і китайські інвестори, нашій державі варто задуматися про всяческом сприяння в залученні зарубіжних інвестицій в область малої авіації, благо багато авіатори відкриті до діалогу.

Це відкриє для українських виробників якнайширші ринки не тільки країн, що розвиваються, але також країн зі стійкою економікою, де особисті літаки і вертольоти вже не викликають здивування.
А повний виробничий цикл дозволить працювати також і зі спеціалізованими моделями, що безумовно зміцнить позиції України на світовому ринку.

Олексій Лимаренко, генеральний менеджер Української Авіаційної Промислової Групи (UAIG), дочірнього підприємства авіапромислової корпорації New Era Aviation

Поделиться:

Читайте также:

Нужен ли Украине химпром. Три предприятия группы Ostchem не работают уже почти месяц. Это означает потерю около трети объема минеральных удобрений, поставляемых украинским аграриям в этот период. До...

Экспортно-кредитное агентство: восемь замечаний. Верховная Рада приняла закон, который поможет продвигать украинские товары на внешние рынки. Однако этот акт несовершенный, его надо доработать. 20 декабря 2016 Верховная Р...

Почему банки не кредитуют аграриев, даже если утверждают обратное. Считается, что кредитованию аграрного сектора, кроме моратория, препятствуют два фактора: высокие процентные ставки и претензии к качеству данных Госземкадастра относительн...

Як створити реальний ринок акцій в Україні. Інструментом створення ліквідного і широкого ринку капіталів в Україні може бути примусова публічність для найбільших компаній. Нижче я приведу висновки з тез...

Концепція Industry 4.0. Можна буде надрукувати 3D органи під себе, як запчастини на авто. Будуть вирощувати не тварину, щоб отримати м'ясо, а одразу м'ясо. Домашня ферма буде вбудована ...